Redizajn portala Moja Rijeka

E- konzultacija s korisnicima portala Moja Rijeka o novom objavljenom dizajnu i strukturi sadržaja trajat će do kraja mjeseca svibnja 2020. Njen je cilj prikupiti dojmove i sugestije korisnika kako bi se razmotrila daljnja poboljšanja u smislu funkcionalnosti i sadržaja koji se objavljuju na portalu. Po završetku konzultacije, na ovom će se mjestu objaviti sažetak pristiglih prijedloga i komentara korisnika.

Podsjetnik na 2010. godinu i kontekst pokretanja portala Moja Rijeka

Portal Moja Rijeka pokrenut je 2010. godine kao odgovor na više razičitih tada prisutnih spoznaja o Rijeci. Prije svega, istraživanje o imidžu i identitetu Rijeke iz 2007. godine ukazalo je na postojanje percepcije šire javnosti (pogotovo kod ljudi u drugim gradovima Hrvatske) da je Rijeka sivi industrijski grad unatoč činjenici da je velik dio industrije u Rijeci iz različitih razloga ugašen još devedesetih godina. Isto to istraživanje pokazalo je i određen stupanj nepovezanosti građana s gradom na emotivnoj razini i na razini poznavanja gradske povijesti i prošlosti, važnih momenata razvoja ili pak lokacija koje su iz specifičnih razloga bile i ostale bitne u razvoju grada. Novije fotografije Rijeke iz tog razdoblja bile su uglavnom okupljene u monografijama ili pak informativnog karaktera pri čemu im cilj nije bio slati vizualnu poruku o gradu nego izvijestiti o pojedinom događaju. Ujedno, područje interneta  sve su jasnije zauzimali vizualni i video sadržaji kojima su dokidane duge tekstualne forme izvještaja ili opisa. I konačno, Rijeka se, i bitno prije 2010., uz nekoliko velikih gospodarskih subjekata (Luka, 3. maj i dr.) okretala malom i srednjem poduzetništvu te turizmu u širem smislu riječi (ugostiteljstvo, manifestacije, razvoj privatnih smještajnih kapaciteta i sl), a svakako i razvoju kulture i kulturnog turizma što je u konačnici 2016. kulminiralo dobivanjem titule Europske prijestolnice kulture.

U takvom je kontekstu 2010. godine pokrenut  portal Moja Rijeka kako bi doprinio stvaranju pozitivne slike o gradu, koja ima mogućnost doprijeti bitno dalje od lokalnih granica. Fokus u kreiranju sadržaja na portalu već je tada stavljen na video forme (video vijesti s događanja u gradu, reportaže o kulturnim i sportskim manifestacijama, novoizgrađenim objektima, ljudima…) i fotografije.

Dva gradska portala na jedinstvenom WordPress sustavu

Ne ulazeći u područje oglašavanja i nudeći objavljen sadržaj za preuzimanje svim drugim medijima, portal Moja Rijeka nikada nije predstavljao izvornu medijsku konkurenciju lokalnim ni drugim web portalima. Dapače, cilj mu je bio i ostao surađivati sa svima i biti otvoren svima.

Činjenica je da drugi gradovi, kao jedinice lokalne samouprave, nemaju ovakve portale odnosno, sadržaje ovog tipa (najave događanja, izvještaje sa kulturnih i zabavnih manifestacija i sl) plasiraju na tzv. osnovne gradske portale. Na taj se način u određenom smislu sužava prostor na tim portalima  za dostupnost onih sadržaja koji trebaju osigurati transparentnost rada javne uprave i brzu dostupnost službenih odluka, akata iz područja rada predstavničkih i izvršnih tijela i sl.

Stoga kontekst razvoja portala Moja Rijeka nije išao (i ne ide) u smjeru spajanja svih sadržaja u jedinstveni portal, već upravo suprotno – u razgraničenje sadržaja i načina na koji se određeni sadržaji objavljuju na jednom odnosno drugom gradskom portalu.

Međutim, jedinstvenom primjenom WordPress sustava za upravljanje sadržajem omogućen je jednostaviji rad redakcije koja uvelike sudjeluje u stvaranju sadržaja na oba portala.

Osnovne izmjene u odnosu na staru Moju Rijeku

U odnosu na sadržaje koje je okupljala ranija vezija portala, izmjene se ponajviše tiču grupiranja sadržaja u nove sada formirane rubrike. Pritom se neke ranije rubrike u cijelosti zadržavaju iako samo mijenjaju naziv, dok se neke rubrike uklanjaju, ali se njihov sadržaj raspoređuje u novoformirana mjesta na portalu.

Rubrika dvosmjerne komunikacije s upravom, Tužibaba, zadržava svoju poziciju kao najčitanija kategorija i kao prostor otvorene, javne komunikacije uprave i građana. No, ona mijenja ime u ReciGlasno i u budućnosti otvara mogućnost formiranja dodatnih komunikacijskih kanala (rubrika, podrubrika) s korisnicima portala, moguće s dodatnim ciljevima komuniciranja (npr. kviz, ankete i sl.)

Također, zadržava se i rubrika Najave, ali mijenja naziv u prikladniji – Kalendar događanja

Neke od ranijih rubrika dulje vrijeme su u određenom smislu neaktivne iako je sadržaj koji se u njima nalazio koristan i prebačen je u novu verziju portala (to su npr. dosadašnje rubrike RiRock, rubrika Privreda i sl.)

Rubrike koje nisu imale istaknutu ulogu na starom portalu bile su: Vaše mišljenje (jer se glavnina sadržaja zamišljenog za objavu na ovom mjestu kanalizirala u rubriku Tužibaba – sada ReciGlasno), Kalendar (koji je donosio popis istaknutih posljednjih objavljenih sadržaja – sada dostupno kroz Izbor urednika na naslovnici i kroz arhive članaka po pojedinim rubrikama), Mjesni odbori (čija je kompletna cjelovita djelatnost i objava sadržaja dostupna na rijeka.hr – portalu).

A u takvom „smanjenju“ horizontalnog izbornika na novi način su sagledane i rubrike: Zabava, Vijesti, Sport, Kultura, Y.

Rubrika Y bila je namijenjena studentima, no već neko vrijeme ne postoji studentska grupacija koja bi ovu rubriku uređivala na volonterskoj bazi, a sredstva za honorare nije moguće osigurati. Stoga su u ovoj rubrici unazad godinu dana objavljivane mahom vijesti iz područja obrazovanja.

Izvorni sadržaj koji se stvara s raspoloživim brojem ljudi pretežito je bio grupiran u rubrike Kulture i Zabave. A sada se on tematski raspoređuje u nove tri rubrike Događaji, Ljudi i Mjesta.

Kao ciljevi daljnjeg postojanja portala postavljeni su sljedeći:

  • Biti mjesto gdje ljudi pričaju svoje priče
  • Biti kanal izražavanja ideja i osobnosti Rijeke
  • Komunicirati identitet Rijeke

Novi koncept, najkraće rečeno, omogućava da portal Moja Rijeka prenosi priču o Rijeci kao gradu u najširem smislu riječi.

Rubrike Događaji, Mjesta, Ljudi

Nažalost, objava novog izdanja Moje Rijeke sve nas zatiče u vrijeme COVID 19 krize, izolacije i potpuno smanjenih socijalnih kontakata. To je je značajno utjecalo i na posljednje formirane sadržaje na portalu, pa u ovom trenutku on sadržajno ne prezentira puninu novog smjera u kojem će se razvijati. Ali novi će smjer u nadolazećim mjesecima, posebice nakon izolacije, biti vidljiviji kroz same sadržaje koji će se stvarati i objavljivati na portalu.

Dok je stara Moja Rijeka u glavnom izborniku donosila veći broj rubrika (Vijesti, Sport, Kultura, Zabava, Y, Kolumne, RiRock, Privreda, Mjesni odbori, Tužibaba, Vaše mišljenje, Najave, Kalendar), u novom se izdanju taj broj značajno smanjuje (Događaji, Ljudi, Mjesta, Kalendar, ReciGlasno).

Novi koncept portala nudi mjesto na kojem se izražavaju ideje i osobnost Rijeke i njene okolice, na kojem se komunicira identitet grada i stvara odnos građana i posjetitelja prema gradu u najširem smislu riječi.  Događaji, mjesta i ljudi koji čine svaki grad i njegovu okolicu živom i u određenom smislu drugačijom od drugih, najsnažniji su način komuniciranja gradskog duha i identiteta.

U tom smislu, rubrika Događaji okupljat će foto i video sadržaje s događanja u Rijeci i okolici, ali i vijesti i najave iz područja različitih zbivanja u društvenom životu Rijeke. Rubrike Mjesta i Ljudi predstavljat će, u reportažnim, tekstualnim, foto i video sadržajima zanimljive lokalitete u Rijeci i ljude koji predstavljaju grad u najširem smislu – umjetnike, društvene djelatnike, sportaše, osobe sa zanimljivim biografijama, građane koji su aktivni kotač u životu i mijenama grada i mnoge druge.

Trenutno su te teme, nažalost, vidljive kroz prizmu izolacije izazvane COVID 19 virusom, no po završetku ovog stanja, nastavit će se i produkcija sadržaja koji uključuje reportažne video-priloge, fotogalerije i veći broj tekstova.

Tužibaba preoblikovana u rubriku ReciGlasno

Rubrika Tužibaba sa starog portala koja je okupljala širu zajednicu građana s ciljem unapređenja života u gradu, u novom izdanju mijenja naziv u ReciGlasno, a u nju su prebačeni svi dosadašnji upiti korisnika i odgovori gradske uprave. Za objavu vlastitih sadržaja putem te rubrike potrebna je registracija odnosno prijava, a baza dosadašnjih registriranih korisnika prebačena je na novu verziju portala.

Pitanja, prijedlozi, pohvale i pritužbe u tu se rubriku šalju putem jednostavnog formulara u koji je moguće unijeti i fotografije odnosno druge materijale koje korisnik smatra potrebnima.

Pravila u ponašanju i načinu objave sadržaja u osnovi su ista, a gradska uprava i dalje će odgovarati na upite iz područja nadležnosti Grada Rijeke i komunalnih tvrtki u nadležnosti Grada.

Ova rubrika ima i potencijal daljnjeg razvoja u kontekstu dodatnih mogućnosti komunikacije s građanima i planiranja novih načina i mogućnosti komunikacije.

 

Naglašena vizualna dimenzija

Portal ostaje naglašeno vizualan (foto i video sadržaji), a u manjoj mjeri tekstualan kao i do sada, pri čemu će se u duljim tekstualnim formama i dalje objavljivati kolumne s lokalnom tematikom, ali i pisani razgovori sa zanimljivim ljudima koji čine dio identiteta Rijeke.

Reportažni video prilozi i dalje se objavljuju na You Tube kanalu portala Moja Rijeka i povezuju u članke na portalu. Fokus se preusmjerava na trajno vrijedne sadržaje koji nisu nužno uvijek vezani uz pojedinačno aktualno događanje.

Treba možda pojasniti da mala redakcija portala ne raspolaže brojem ljudi potrebnim za svakodnevnu produkciju sadržaja u ranije dostupnim brojnim rubrikama pa su neke od njih dulje vrijeme bivale neosvježene novim sadržajima, a uz to, svakodnevna news produkcija i nije izvorni smisao postojanja ovog portala.

Nakon pregleda nove verzije portala, ispunite kratki upitnik

Pozivamo vas da nakon pregleda sadržaja na www.mojarijeka.hr izdvojite nekoliko trenutaka i popunite kratki upitnik u nastavku ove E-konzultacije. To možete učiniti sve do kraja svibnja 2020.

Obrazac za sudjelovanje u savjetovanju s javnošću

E-konzultacija s korisnicima i posjetiteljima gradskog portala Moja Rijeka o sadržajima i funkcionalnosti portala objavljenog u novom dizajnu
Trajanje E-konzultacije: 14. travnja 2020. – 30. svibnja 2020.

    Ovo savjetovanje ostaje otvoreno do 30. svibnja 2020. godine

    Odgovori

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

    Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.