
Ovo savjetovanje ostaje otvoreno do 14. veljače 2025. godine. Tema kojom se bavi ovo savjetovanje tiče se svih građana Rijeke, pravnih i fizičke osoba, budući da se odredbe općeg akta kojim se uređuje obavljanje prijevoza putnika cestovnim turističkim vlakom odnose na osobe koje žive i borave u gradu Rijeci, kao i na pravne ili fizičke osobe koje imaju interesa obavljati prijevoz putnika cestovnim turističkim vlakom na području grada Rijeke, no potiče se i ostala zainteresirana javnost da se u njega uključi. To su ujedno i zainteresirane javnosti koje se pozivaju na uključivanje u ovo Savjetovanje.
Svoje prijedloge vezane uz Nacrt prijedloga Odluke o obavljanju prijevoza putnika cestovnim turističkim vlakom na području grada Rijeke možete poslati ispunjavajući Obrazac za savjetovanje dostupan u online formi. Komentare možete upisivati i u polje za komentiranje u dnu stranice savjetovanja. Po završetku savjetovanja, na ovom mjestu će se objaviti Izvješće o provedenom savjetovanju.
Grad Rijeka iz godine u godinu postaje sve traženija turistička destinacija i to kako za inozemne tako i za domaće turiste, bilo kao destinacija za putnike koji prolaze kroz naš grad na proputovanju kruzerom, bilo kao destinacija koju turisti ciljano odabiru za jednodnevne ili višednevne izlete.
Brojne turističke destinacije na području Republike Hrvatske šire turističku ponudu na način da turistima omogućuju vožnju alternativnim prijevoznim sredstvima kojima je cilj da se bolje upozna sama destinacija, da se ista razgleda iz drugog kuta ili da se takvim prijevoznim sredstvom omogući dolazak do lokacija koje su atraktivne za turiste. Tako je primjerice prijevoz putnika cestovnim turističkim vlakom omogućen u gradovima poput Splita, Rovinja, Makarske, Umaga, itd. Iskustva navedenih gradova sa prometovanjem cestovnim turističkim vlakom su pozitivna te je ocijenjeno da su isti atraktivni za turiste, ali i za građane spomenutih gradova, zbog čega se i svake godine iznova na području tih gradova obavlja prijevoz putnika cestovnim turističkim vlakom.
Slijedom odredbi relevantnih propisa, jedinica lokalne samouprave upravlja komunalnom infrastrukturom – nerazvrstanom cestom te uređuje promet na svom području, što uključuje i prometovanje cestovnog turističkog vlaka. Slijedom navedenog, kako bi na području grada Rijeke bilo moguće prometovanje cestovnog turističkog vlaka, nužno je donijeti Odluku o obavljanju prijevoza putnika cestovnim turističkim vlakom na području grada Rijeke.
U pogledu prometovanja cestovnog turističkog vlaka na području jedinice lokalne samouprave, Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu („Narodne novine“ broj 41/18, 98/19, 30/21, 89/21 i 114/22) određen je način obavljanja posebnih oblika prijevoza putnika u unutarnjem cestovnom prometu. Tako je člankom 51. spomenutog Zakona regulirano da način obavljanja posebnih oblika prijevoza putnika, između ostalog cestovnim turističkim vlakom, rješenjem, a na zahtjev prijevoznika, određuje nadležno upravno tijelo za promet u jedinici lokalne samouprave, odnosno Gradu Zagrebu. Posebni oblik prijevoza mora se obavljati u skladu sa navedenim rješenjem, čiju presliku vozač mora imati kod sebe za vrijeme obavljanja prijevoza.
Nadalje, Zakonom o sigurnosti prometa na cestama („Narodne novine“ broj 67/08, 48/10, 74/11, 80/13, 158/13, 92/14, 64/15, 108/17, 70/19, 42/20, 85/22, 114/22 i 133/23) određeno je da jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za unutarnje poslove uređuje promet na svom području, tako da određuje: promet pješaka, vozača bicikla, vozača osobnih prijevoznih sredstava, vozača mopeda, turističkog vlaka i zaprežnih kola, jahača te gonjenje i vođenje stoke.
Člankom 2. stavkom 1. točkom 52. istog Zakona definirano je turističko vozilo kao motorno ili priključno vozilo posebne namjene, konstruirano ili preinačeno isključivo za turističke potrebe za koje osnovne tehničke uvjete i uvjete uporabe pravilnikom utvrđuje ministar nadležan za poslove prometa u suglasnosti s ministrom nadležnim za unutarnje poslove te koje se razvrstava u kategoriju turističkih vozila. Spomenuti podzakonski akt u ovom slučaju je Pravilnik o tehničkim uvjetima za turističko vozilo („Narodne novine“ broj 86/15) kojim se propisuju tehnički uvjeti i uvjeti uporabe turističkih vozila koja su konstruirana ili preinačena isključivo za potrebe prijevoza osoba u turističke svrhe.
Nadalje, Zakonom o cestama („Narodne novine“ broj 84/11, 18/13, 22/13, 54/13, 148/13, 92/14, 110/19, 144/21, 114/22, 114/22, 4/23 i 133/23) propisano je da se upravljanje, građenje i održavanje nerazvrstanih cesta obavlja na način propisan za obavljanje komunalnih djelatnosti sukladno propisima kojima se uređuje komunalno gospodarstvo, ako istim Zakonom nije propisano drukčije. Zakonom o komunalnom gospodarstvu („Narodne novine“ broj 68/18, 110/18, 32/20) propisano je da su nerazvrstane ceste koje se koriste za promet vozilima i koje svatko može slobodno koristiti na način i pod uvjetima određenim spomenutim Zakonom i drugim propisima, a koje nisu razvrstane kao javne ceste u smislu zakona kojim se uređuju ceste. Nerazvrstane ceste predstavljaju komunalnu infrastrukturu kojom upravlja i koju održava jedinica lokalne samouprave.
U nastavku obrazloženje po pojedinim člancima Nacrta prijedloga Odluke.
Uz članak 1. Ovom odredbom predlaže se utvrditi predmet Odluke, odnosno da se istom uređuju uvjeti prometovanja cestovnog turističkog vlaka (u daljnjem tekstu: turistički vlak) na području grada Rijeke, naknada za obavljanje prijevoza putnika turističkim vlakom, uvjeti i postupak javnog natječaja za obavljanje prijevoza putnika turističkim vlakom, uvjeti i način obavljanja prijevoza putnika turističkim vlakom te nadzor nad provedbom Odluke.
Uz članak 2. Ovom odredbom predlaže se odrediti značenje pojedinih pojmova u smislu Odluke, a u skladu s odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama i odredbama Pravilnika o tehničkim uvjetima za turističko vozilo. Naime, istima se turistički vlak definira kao sklop jednog motornog vučnog vozila koje u uvjetima odvijanja prometa drugih vozila može vući do najviše dva priključna vozila, a koji su uređeni za prijevoz osoba isključivo u sjedećem položaju u njima (člankom 8. Pravilnika o tehničkim uvjetima za turističko vozilo izričito su zabranjena stajaća mjesta u turističkom vozilu). Također, predlaže se definirati i pojam prijevoznika i to na način da je riječ o svakoj pravnoj ili fizičkoj osobi koja na temelju odredbi ove Odluke obavlja prijevoz putnika turističkim vlakom na području grada Rijeke.
Uz članak 3 do 4. Ovom odredbom predlaže se utvrditi da trasu prometovanja turističkog vlaka te lokacije polazišta, stajališta i/ili okretišta turističkog vlaka određuje Gradonačelnik Grada Rijeke, na prijedlog Upravnog odjela za komunalni sustav i promet (dalje u tekstu: Upravni odjel), a na temelju prometnog elaborata izrađenog od strane trgovačkog društva RIJEKA plus d.o.o.(dalje u tekstu: Trgovačko društvo) i uz prethodnu suglasnost Ministarstva za unutarnje poslove te upravitelja ceste na kojoj prometuje turistički vlak, ukoliko trasa prometovanja turističkog vlaka obuhvaća javnu cestu. Predlaže se utvrditi da Gradonačelnik određuje i vremensko razdoblje obavljanja prijevoza putnika turističkim vlakom (mjesece i/ili dane).
Nadalje, predlaže se utvrditi da Gradonačelnik Grada Rijeke određuje iznos stalnog dijela naknade za obavljanje prijevoza putnika turističkim vlakom te ujedno tekst javnog natječaja za obavljanje prijevoza putnika turističkim vlakom.
Naime, prethodno izneseni važni elementi prometovanja turističkog vlaka na području grada Rijeke mogu biti promjenjivi. Primjerice, na relaciju prometovanja turističkog vlaka te lokacije polazišta, stajališta i/ili okretišta turističkog vlaka može utjecati trenutna situacija u prometu, prometni tokovi koji se u određenim periodima ili iz određenih razloga mijenjaju, izmjene u prometnoj regulaciji, radovi koji se obavljaju u određenom vremenskom periodu i slični elementi. Što se tiče vremenskog razdoblja obavljanja prijevoza putnika turističkim vlakom, ovisno o prethodno iznesenim situacijama u prometu u određenim periodima svrsishodnije je da isto bude dulje ili kraće te se predlaže odrediti razdoblje prometovanja posebice tijekom atraktivnijeg vremenskog razdoblja u godini (primjerice, za vrijeme održavanja Riječkog karnevala, u razdoblju odvijanja mnogobrojnih kulturnih, sportskih, zabavnih i vjerskih manifestacija u sklopu obilježavanja Dana sv. Vida te tijekom ljetnih mjeseci kada je grad turistički najposjećeniji). Također, u odnosu na iznos stalnog dijela naknade za obavljanje prijevoza putnika turističkim vlakom, on može ovisiti o duljini same trase prometovanja koja će biti utvrđena na temelju prometnog elaborata izrađenog od strane Trgovačkog društva.
Slijedom navedenog, razvidno je da utvrđivanje spomenutih elemenata zahtijeva prilagodbu trenutnim uvjetima na samim prometnicama na području grada Rijeke i drugim okolnostima, zbog čega se ocjenjuje svrsishodnim da isti ne budu definirani u samoj Odluci, već da o njima odlučuje izvršno tijelo i to na prijedlog Upravnog odjela koji će sa stručnog aspekta analizirati sve potrebne parametre.
Uz članak 5. do 6. Ovim se odredbama predlaže utvrditi da Grad Rijeka postavlja i održava odgovarajuću prometnu signalizaciju i na prikladan način označava pravac vožnje, polazišta, stajališta i/ili okretišta turističkog vlaka. Osim toga, predlaže se utvrditi da je prijevoznik dužan na mjestima polazišta, stajališta i/ili okretišta istaknuti vozni red i cjenik prijevoza putnika turističkim vlakom o svom trošku. Nadalje, ovim odredbama predlaže se utvrditi da cjenik usluga prijevoza turističkim vlakom utvrđuje prijevoznik, a svaku promjenu cjenika usluga prijevoznik je dužan prethodno dostaviti Upravnom odjelu najkasnije osam dana prije početka njegove primjene.
Uz članak 7. Ovom odredbom predlaže se utvrditi da se naknada za obavljanje prijevoza turističkim vlakom sastoji od stalnog i promjenjivog dijela naknade. Stalni dio naknade predlaže se utvrditi u visini troškova izrade prometnog elaborata iz članka 4. ove Odluke i troškova postavljanja i održavanja odgovarajuće prometne signalizacije i označavanja pravaca vožnje, polazišta, stajališta i/ili okretišta iz članka 6. ove Odluke, a koji iznos prijevoznik plaća jednokratno za dvogodišnje razdoblje važenja rješenja o obavljanju prijevoza putnika turističkim vlakom iz članka 13. ove Odluke.
Nadalje, ovom odredbom predlaže se utvrditi da početni iznos promjenjivog dijela naknade iz stavka 1. iznosi 10% od godišnje ostvarenog prihoda prijevoznika od obavljanja prijevoza putnika turističkim vlakom na području grada Rijeke, a iznos sredstava uplaćen na ime promjenjivog dijela naknade, predlaže se koristiti za poboljšanje standarda održavanja nerazvrstanih cesta na području grada Rijeke.
Početni iznos promjenjivog dijela naknade u iznosu od 10% od godišnje ostvarenog prihoda od obavljanja prijevoza putnika turističkim vlakom predlaže se temeljem projekcija očekivanih prihoda prijevoznika u jednoj godini, a koji će ostvariti obavljanjem predmetne djelatnosti s obzirom na mogući maksimalni broj putnika (dva priključna vozila – vagona s maksimalno 18 sjedećih mjesta po vagonu), očekivano razdoblje obavljanja prijevoza (cca 90 dana za vrijeme ljetnih mjeseci) i procijenjeni broj dnevnih vožnji od deset vožnji po danu, unutar dnevnog vremenskog rasporeda prometovanja u trajanju od deset sati dnevno. Prilikom utvrđivanja projekcije prihoda provedena je i analiza cjenika prijevoza putnika turističkim vlakom u različitim jedinicama lokalne samouprave na čijem se području obavlja prijevoz putnika cestovnim turističkim vlakom (Grad Split, Grad Mali Lošinj, Grad Rovinj, Grad Makarska, Općina Tar – Vabriga, Općina Vrsar) te je cijena karte u iznosu od 5,00 EUR za jednu vožnju za odraslu osobu, uzeta kao prosječan iznos cijene karte za jednu kružnu vožnju. S navedenim procijenjenim podacima, godišnji ostvareni iznos prihoda prijevoznika iznosio bi 162.000 eura.
Nastavno na navedeno, a obzirom da se u ovom trenutku radi o projekcijama, odnosno da nema primjenjivih podataka o ostvarenim prihodima budući da se predmetna djelatnost do sada nije obavljala na području grada Rijeke, naknada od 10% od godišnje ostvarenog prihoda od obavljanja prijevoza putnika turističkim vlakom predlaže se s ciljem privlačenja i motiviranja većeg broja gospodarskih subjekata, odnosno prijevoznika za obavljanje ove djelatnosti.
Uz članak 8. Ovom odredbom predlaže se utvrditi da prijevoznik stječe pravo na obavljanje prijevoza putnika turističkim vlakom na temelju rješenja koje donosi Upravni odjel za komunalni sustav i promet (u daljnjem tekstu: Upravni odjel), a nakon provedbe javnog natječaja za obavljanje prijevoza putnika turističkim vlakom (u daljnjem tekstu: natječaj). Natječaj se provodi prikupljanjem pisanih ponuda u zatvorenim omotnicama, a provodi ga Povjerenstvo čije članove imenuje Gradonačelnik na vrijeme od četiri godine. Sastav Povjerenstva čine tri člana i to dva člana iz Upravnog odjela te jedan član iz Trgovačkog društva. Također, predlaže se utvrditi da će se najpovoljnijom ponudom smatrati ona ponuda koja, uz ispunjavanje uvjeta iz natječaja, sadrži najveći broj bodova prema kriterijima za ocjenjivanje ponuda u natječaju iz članka 9. ove Odluke.
Uz članak 9. Ovom odredbom predlaže se utvrditi kriterije za ocjenjivanje ponuda u natječaju kako slijedi:
- ponuđeni iznos promjenjivog dijela naknade za obavljanje prijevoza putnika turističkim vlakom izražen u postotku – do 30 bodova, i to:
- najviša ponuđena naknada (najviši postotak od godišnje ostvarenog prihoda prijevoznika od obavljanja prijevoza putnika turističkim vlakom) – 30 bodova,
- najniža ponuđena naknada (najmanje 10% od godišnje ostvarenog prihoda prijevoznika od obavljanja prijevoza putnika turističkim vlakom) – 3 boda,
- sve ostale ponuđene naknade – interpolacijom između 3 i 30 bodova, prema formuli broj bodova za ponuđenu naknadu = (ponuđeni postotak od godišnje ostvarenog prihoda / najviši ponuđeni postotak od godišnje ostvarenog prihoda) x 30.
- vlasništvo, zakup ili leasing motornog, hibridnog ili električnog vozila – do 10 bodova, i to:
- za električno vozilo – 10 bodova,
- za hibridno vozilo – 7 bodova,
- za motorno vozilo – 3 boda,
- godina proizvodnje vozila, odnosno starost vozila – do 10 bodova, i to:
- za vozila starosti do pet godina – 10 bodova,
- za vozila starosti od pet do deset godina – 7 bodova,
- za vozila starija od deset godina – 3 boda.
Navedeni kriteriji predloženi su, između ostaloga, kako bi se prilikom utvrđivanja najpovoljnije ponude prednost dala vozilima s hibridnim ili električnim pogonom što novijeg datuma proizvodnje, čime bi se u najvećoj mogućoj mjeri ostvario visoki standard pružanja usluge, posebno u kontekstu zaštite okoliša (smanjenje onečišćenja zraka), sigurnosti prijevoza putnika te smanjenja potencijalnog zagađenja bukom.
Uz članak 10. Ovom odredbom predlaže se utvrditi da se postupak i uvjeti natječaja objavljuju na mrežnim stranicama Grada Rijeke, www.rijeka.hr te se ističu na oglasnoj ploči Grada Rijeke, a obavijest o objavi natječaja objavljuje se u dnevnom tisku. Predmetnim člankom također se predlaže utvrditi što sve sadrži tekst natječaja.
Uz članak 11. Ovom odredbom predlaže se utvrditi što sve mora sadržavati pisana ponuda za sudjelovanje na natječaju.
Uz članak 12. Ovom odredbom predlaže se utvrditi da se natječaj provodi javnim otvaranjem pristiglih ponuda, a o postupku otvaranja ponuda Povjerenstvo sastavlja zapisnik.
Uz članak 13. Ovom odredbom predlaže se utvrditi da na temelju zaprimljenih ponuda na natječaju, Povjerenstvo predlaže najpovoljnijeg ponuditelja, o čemu se sastavlja zapisnik, a na temelju kojeg Gradonačelnik utvrđuje najpovoljnijeg ponuditelja. Nadalje, predlaže se utvrditi da u odnosu na najpovoljnijeg ponuditelja utvrđenog od strane Gradonačelnika, Upravni odjel donosi rješenje o obavljanju prijevoza putnika turističkim vlakom za jednu trasu prometovanja na vrijeme od dvije godine. Također, ovom odredbom se predlaže utvrditi sadržaj rješenja koje donosi Upravni odjel.
Posebno se naglašava da se ovom odredbom u rješenju predviđa i zaštitni mehanizam, u skladu s odredbom članka 130. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“ broj 47/09 i 110/21). Naime, predmetnim člankom je propisano da se zakonito rješenje kojim je stranka stekla neko pravo može ukinuti u cijelosti ili djelomično, između ostalog, ako sadržava pridržaj ukidanja, a stranka nije ispunila obvezu iz rješenja ili je nije ispunila u roku. Slijedom navedenog, predviđa se da rješenje sadrži ovlaštenje da Upravni odjel ukine rješenje u slučajevima iz članka 15. stavka 2. Odluke, odnosno kada prijevoznik kasni sa plaćanjem naknade duže od trideset dana od dana dospijeća utvrđenog rješenjem iz članka 13. ove Odluke, u slučaju prestanka pravne osobe prijevoznika ili smrti fizičke osobe prijevoznika ili ako prijevoznik postupa suprotno odredbama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, Zakona o sigurnost prometa na cestama, ove Odluke i rješenja Upravnog odjela iz članka 13. stavka 3. ove Odluke.
Uz članak 14. Ovom odredbom predlaže se utvrditi postupanje s uplaćenim jamstvom nakon provedbe natječaja. Ponuditelju koji nije utvrđen kao najpovoljniji, uplaćeno jamstvo se vraća u roku od 15 dana od dana donošenja rješenja iz članka 13. stavka 3. Odluke. Ponuditelju koji je utvrđen kao najpovoljniji te u odnosu na kojeg je doneseno rješenje iz članka 13. stavka 3. ove Odluke uplaćeno jamstvo se uračunava u stalni dio naknade za obavljanje prijevoza putnika turističkim vlakom. Ako ponuditelj odustane od ponude nakon vremena koje je natječajem utvrđeno kao vrijeme početka javnog otvaranja ponuda, nema pravo na povrat uplaćenog jamstva za ozbiljnost ponude. Navedenim se osigurava da se u postupku natječaja javljaju samo oni ponuditelji koji imaju ozbiljnu namjeru obavljati prijevoz putnika turističkim vlakom na području grada Rijeke.
Uz članak 15. Ovom odredbom predlaže se utvrditi da rješenje iz članka 13. stavka 3. ove Odluke nije prenosivo i za obavljanje prijevoza putnika turističkim vlakom može ga koristiti samo prijevoznik kojem je ono izdano.
Također, ovim člankom predlaže se utvrditi u kojim se slučajevima mogu ukinuti rješenja iz članka 13. stavka 3. ove Odluke, i to kako je prethodno spomenuto:
- ako prijevoznik kasni sa plaćanjem naknade duže od trideset dana od dana dospijeća utvrđenog rješenjem iz članka 13. stavka 3. ove Odluke,
- u slučaju prestanka pravne osobe prijevoznika ili smrti fizičke osobe prijevoznika,
- ako prijevoznik postupa suprotno odredbama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, Zakona o sigurnost prometa na cestama, odredbama ove Odluke ili odredbama rješenja iz članka 13. stavka 3. ove Odluke
Uz članak 16. Ovom odredbom predlaže se utvrditi da Upravni odjel rješenjem iz članka 13. ove Odluke određuje dnevni vremenski raspored prometovanja turističkog vlaka (sate prometovanja) i to na način da se planira da turistički vlak prometuje u vremenskom periodu od 9:00 do 14:00 sati te od 17:00 do 22:00 sata kako bi se izbjegla prometna gužva u vršne sate. Nadalje, predlaže se utvrditi mogućnost da Upravni odjel rješenjem izmijeni dnevni vremenski period prometovanja turističkog vlaka.
Također, ovom se odredbom predlaže utvrditi najveću dopuštenu brzinu kretanja turističkog vlaka na 20 km/h, a sukladno članku 55. stavku 1. podstavku 6. Zakona o sigurnosti prometa na cestama.
Uz članak 17. Ovom odredbom predlaže se utvrditi da je za vrijeme obavljanja prijevoza putnika turističkim vlakom, prijevoznik dužan kod sebe imati rješenje Upravnog odjela iz članka 13. stavka 3. ove Odluke i cjenik prijevoza putnika turističkim vlakom.
Uz članak 18. Ovom odredbom predlaže se utvrditi da za vrijeme obavljanja prijevoza putnika turističkim vlakom, vozač turističkog vlaka mora biti uredno odjeven i uljudno se odnositi prema putnicima, a turistički vlak mora biti uredan i čist.
Uz članak 19. Ovom odredbom predlaže se utvrditi da vozač turističkog vlaka nije dužan primiti putnika ako je putnik fizički agresivan ili je u vidno alkoholiziranom stanju ili pod utjecajem opojnih sredstava. Također, vozač turističkog vlaka ne smije prevoziti djecu mlađu od 12 godina koja su bez pratnje punoljetne osobe, čime se osigurava veća sigurnost najmlađih građana prilikom prometovanja turističkog vlaka. Propisima Republike Hrvatske nije regulirano ovo područje, međutim analizom odredbi odluka jedinica lokalne samouprave na čijem se području obavlja prijevoz putnika cestovnim vlakom, utvrđeno je da se ograničenje u najvećem broju slučajeva odnosi na djecu mlađu od 12 godina. Slijedom navedenog, a s obzirom na veliki značaj sigurnosti djece u prometu, ocjenjuje se svrsishodnim da se propiše da vozač turističkog vlaka ne smije prevoziti djecu mlađu od 12 godina bez pratnje punoljetne osobe.
Uz članak 20. do 21. Ovim odredbama predlaže se utvrditi da je vozač turističkog vlaka dužan putniku izdati račun ili voznu kartu u skladu sa odredbama Općeg poreznog zakona i Zakona o porezu na dodanu vrijednost, te ujedno izvršiti kontrolu kupljenih karata za obavljeni prijevoz. Nakon završene vožnje, vozač turističkog vlaka dužan je pregledati vozilo i eventualno nađene stvari predati Nalaznom uredu Policijske uprave primorsko – goranske, odnosno uredu u sastavu referade za prijavništvo i osobne iskaznice gdje se zaprimaju i čuvaju predmeti i osobni dokumenti pronađeni od strane građana ili djelatnika Ministarstva unutarnjih poslova.
Uz članak 22. Ovom odredbom predlaže se propisati da nadzor nad provedbom ove odluke obavljaju djelatnici Ministarstva unutarnjih poslova te službenici Upravnog odjela.
Djelatnici Ministarstva unutarnjih poslova u obavljanju nadzora postupaju sukladno odredbama Zakona o policiji („Narodne novine“ broj 34/11, 130/12, 89/14, 151/14, 33/15, 121/16, 66/19 i 155/23), Zakona o policijskim poslovima i ovlastima („Narodne novine“ broj 76/19, 92/14 i 70/19), Zakona o sigurnosti prometa na cestama i Zakona o prijevozu u cestovnom prometu.
Službenici Upravnog odjela u obavljanju nadzora postupaju sukladno odredbama Zakona o sigurnost prometa na cestama, Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, aktima Grada Rijeke, ovoj Odluci te sukladno rješenju iz članka 13. stavka 3. ove Odluke.
U slučaju utvrđenih nepravilnosti za koje je temeljem odredbi Zakona o prijevozu u cestovnom prometu i Zakona o sigurnosti prometa na cestama nadležna inspekcija cestovnog prometa, službenici Upravnog odjela obvezni su o utvrđenim nepravilnostima sastaviti pisano izvješće i dostaviti ga nadležnoj inspekciji cestovnog prometa.
Uz članak 23. Ovim člankom predlaže se utvrditi da Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Službenim novinama Grada Rijeke“.
Na uključivanje u ovo Savjetovanje pozivaju se svi građani Rijeke, pravne i fizičke osobe, budući da se odredbe općeg akta kojim se uređuje obavljanje prijevoza putnika cestovnim turističkim vlakom odnose na osobe koje žive i borave u gradu Rijeci, kao i na pravne ili fizičke osobe koje imaju interesa obavljati prijevoz putnika cestovnim turističkim vlakom na području grada Rijeke
Proučite Nacrt prijedloga Odluke o obavljanju prijevoza putnika cestovnim turističkim vlakom na području grada Rijeke.
Smatrate li da je na kvalitetan način predloženo uređenje prometovanja cestovnog turističkog vlaka na području grada Rijeke?
Cjeloviti dokument dostupan je u prilozima ovog savjetovanja.
Komentirajte predloženi dokument, sugerirajte poboljšanja.
Svi Vaši prijedlozi i komentari bit će uzeti u obzir i razmotreni te će se po završetku Savjetovanja objaviti Izvješće o prihvaćenim i neprihvaćenim prijedlozima, odnosno razlozima eventualnog neprihvaćanja.
Ovo Savjetovanje ostaje otvoreno do 14. veljače 2024. i nakon tog datuma neće više biti moguće slati primjedbe i prijedloge, a izvješće o Savjetovanju objavit će se na ovom mjestu.
Obrazac za sudjelovanje u savjetovanju s javnošću
Savjetovanje o: Nacrtu prijedloga Odluke o obavljanju prijevoza putnika cestovnim turističkim vlakom na području grada Rijeke
Naziv akta/dokumenta: Odluka o obavljanju prijevoza putnika cestovnim turističkim vlakom na području grada Rijeke
Nositelj izrade akta/dokumenta: Upravni odjel za komunalni sustav i promet
Početak savjetovanja: 15. siječnja 2025.
Završetak savjetovanja: 14. veljače 2025.