Izmjene Odluke o uvjetima i postupku javnog natječaja za davanje u zakup poslovnog prostora

Ovo Savjetovanje ostaje otvoreno do 19. ožujka 2025. godine. Tema kojom se bavi ovo Savjetovanje tiče se svih građana, te se šira javnost poziva na uključivanje u ovo Savjetovanje.

Svoje prijedloge vezane uz Nacrt prijedloga Odluke o izmjenama Odluke o uvjetima i postupku javnog natječaja za davanje u zakup poslovnog prostora možete poslati ispunjavajući Obrazac za savjetovanje dostupan u online formi. Komentare možete upisivati i u polje za komentiranje u dnu stranice savjetovanja. Po završetku savjetovanja, na ovom mjestu će se objaviti Izvješće o provedenom savjetovanju.

Zakonski okvir

Dana 31. listopada 2024. godine na snagu je stupio Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zakupu i kupoprodaji poslovnoga prostora (“Narodne novine“ broj 123/24; u daljnjem tekstu: Izmjene i dopune Zakona o zakupu), a radi čega je potrebno uskladiti akte Grada Rijeke iz djelokruga zasnivanja i prestanka zakupa. Slijedom navedenog, pristupilo se izradi Odluke o izmjenama i dopunama Odluke o zakupu poslovnog prostora i Odluke o izmjenama Odluke o uvjetima i postupku javnog natječaja za davanje u zakup poslovnog prostora (u daljnjem tekstu: Izmjene Odluke o javnom natječaju).

Odluka o uvjetima i postupku javnog natječaja za davanje u zakup poslovnog prostora donesena je dana 24. svibnja 2018. godine, objavljena u “Službenim novinama Grada Rijeke“ broj 8/18 te je u primjeni od lipnja 2018. godine. Dana 30. svibnja 2019. godine donesena je Odluka o izmjenama i dopunama Odluke o uvjetima i postupku javnog natječaja za davanje u zakup poslovnog prostora te je objavljena u “Službenim novinama Grada Rijeke“ broj 13/19 i u primjeni je od lipnja 2019. godine.

Novosti koje se predlažu izmjenama Odluke

Primjenom Odluke o uvjetima i postupku javnog natječaja za davanje u zakup poslovnog prostora utvrđeno je da je istu nužno doraditi u pogledu sadržaja teksta objave javnog natječaja za davanje u zakup poslovnog prostora, sadržaja pisane prijave za sudjelovanje na javnom natječaju i načina podnošenja iste te njenih dopuna kao i roka za povrat jamčevine natjecateljima koji su licitirali, ali nisu utvrđeni najpovoljnijim natjecateljem.

Obrazloženje pojedinih odredbi Nacrta prijedloga Odluke

Obrazloženje odredbi predloženih Izmjena Odluke o javnom natječaju

Uz članak 1.

U članku 2. stavku 4. Odluke o uvjetima i postupku javnog natječaja za davanje u zakup poslovnog prostora (u daljnjem tekstu: Odluka) mijenja se naziv Upravnog odjela Grada Rijeke u skladu sa  člankom 6. Odluke o ustrojstvu upravnih tijela Grada Rijeke (“Službene novine Grada Rijeke“ broj 12/22 i 10/24).

Uz članak 2.

Članak 2a. stavak 5. Odluke mijenja se na način da jednog člana Povjerenstva za provođenje javnog natječaja za poslovne prostore u suvlasništvu Grada Rijeke i Republike Hrvatske i njegovog zamjenika imenuje tijelo nadležno sukladno propisu kojim se uređuje područje upravljanja državnom imovinom, a kako bi se isto uskladilo sa činjenicom da zakonodavac mijenja ovlasti i tijela kojima su povjereni poslovi upravljanja državnom imovinom.

Uz članak 3.

Člankom 4. Odluke utvrđuje se novi obvezni sadržaj teksta općih uvjeta javnog natječaja i to na sljedeći način:

  • briše se obveza isticanja obavijesti o objavi javnog natječaja za zakup poslovnog prostora na poslovnom prostoru koji se daje u zakup budući se isto nije pokazalo svrsishodno, odnosno isticanje takve obavijesti poticalo je interes provalnika i beskućnika da u slobodne poslovne prostore neovlašteno i nasilno ulaze,
  • izostavlja se napomena o obračunu zakupnine u kunskoj protuvrijednosti zbog usklađivanja sa Zakonom o uvođenju eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj (“Narodne novine“ broj 57/22 i 88/22),
  • briše se mogućnost razgledavanja poslovnog prostora u drugo vrijeme osim onog utvrđenog natječajem, a kako bi se osigurala jednakoobraznost postupanja prema svim natjecateljima,
  • pojam ovlaštena osoba za zastupanje zamjenjuje se širim pojmom zakonski zastupnik pravne osobe sukladno Zakonu o trgovačkim društvima (“Narodne novine“ broj 111/93, 34/99, 121/99, 52/00, 118/03, 107/07, 146/08, 137/09, 125/11, 152/11, 111/12, 68/13, 110/15, 40/19, 34/22, 114/22, 18/23, 130/23 i 136/24; u daljnjem tekstu: Zakon o trgovačkim društvima) i Zakonu o sudskom registru (“Narodne novine“ broj 1/95, 57/96, 1/98, 30/99, 45/99, 54/05, 40/07, 91/10, 90/11, 148/13, 93/14, 110/15, 40/19, 34/22 i 123/23),
  • u točki 12. stavka 3. briše se dosadašnja iznimka temeljem koje je bilo omogućeno dopustiti sudjelovanje u postupku licitacije natjecatelju koji je imao evidentirano dospjelo nepodmireno dugovanje prema proračunu Grada u iznosu manjem od 66,36 eura, čime se ova odredba usklađuje sa člankom 4. stavkom 2. Zakona o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora (“Narodne novine“ broj 125/11, 64/15, 112/18 i 123/24) te se dodaje uvjet da licitaciji ne može pristupiti pravna osoba čija povezana društva imaju evidentirano dospjelo dugovanje prema proračunu Grada, a koji pojam je usklađen sa terminologijom iz Zakona o trgovačkim društvima,
  • utvrđen je primjeren rok u kojem se mora sklopiti ugovor o zakupu s odabranim natjecateljem i izvršiti primopredaja poslovnog prostora uzimajući u obzir različite situacije u praksi koje utječu na ostvarenje uvjeta za sklapanje ugovora, kao što su: dugotrajni postupci ishođenja bezuvjetnih bankarskih garancija kao sredstava osiguranja plaćanja, potreba izvođenja nužnih radova u prostoru od strane Grada prije primopredaje poslovnog prostora u posjed zakupniku i slično.

Uz članak 4.

Članak 5. Odluke mijenja se sve kako bi se natjecateljima pojasnili uvjeti pripreme i predaje natječajne dokumentacije i to na sljedeći način:

  • precizira se odredba stavka 2. kojom se određuje način uvezivanja prijave isključivo vrpcom-jamstvenikom,
  • određuje se da pisana prijava mora sadržavati ispunjeni obrazac prijave (zahtjeva) za sudjelovanje na javnom natječaju koji je dostupan na web stranici Grada što znači da više ne postoji mogućnost podnošenja samostalne izjave natjecatelja te se zahtijeva dostava samo jedne ispunjene izjave o zaštiti osobnih podataka u kojoj natjecatelj daje suglasnost na obradu i objavljivanje njegovih podataka i kojom natjecatelj i zakonski zastupnici pravne osobe izjavljuju da su upoznati i suglasni sa postupkom audio i vizualnog snimanja licitacije,
  • precizira se da se u slučaju kada je natjecatelj pravna osoba traži dostava preslike osobnih iskaznica svih zakonskih zastupnika te osobe,
  • određuje se da natjecatelji koji su pravne osobe moraju dostaviti izvornike izvadaka iz nadležnih registara koji ne smiju biti stariji od 30 dana do dana prijave na javni natječaj,
  • briše se obveza dostave obavijesti o razvrstavanju poslovnog subjekta izdanoj od strane Državnog zavoda za statistiku jer navedena obavijest sadrži samo podatak o pretežitoj djelatnosti gospodarskog subjekta, a ne i o svim djelatnostima za koje je isti registriran pri nadležnim tijelima kao i matični broj gospodarskog subjekta (MB) koji je uz osobni identifikacijski broj (OIB) subjekta suvišan,
  • briše se obveza dostave ovjerene preslike potvrde porezne uprave jer je ista suvišna s obzirom da se original potvrde može ishoditi, osim u nadležnoj ispostavi porezne uprave, i putem portala e-Građani,
  • za sve natjecatelje traži se dostava potvrde nadležnog Trgovačkog suda ili odgovarajućeg nadležnog tijela o eventualnim stečajnim i sličnim postupcima, osim za fizičke osobe koje se prijavljuju za kreativne, umjetničke i zabavne djelatnosti, garaže te djelatnosti slobodnih zanimanja koje dostavljaju potpisanu izjavu o navedenim okolnostima umjesto potvrde,
  • stavkom 5. utvrđuje se način na koji je moguće dostaviti prijavu i dopune prijave u propisanom roku te oblik u kojem se dopune prijave moraju dostaviti kako bi bile razmatrane od strane Povjerenstva,
  • dodaje se stavak 7. kojim se utvrđuje da se izvornikom dokumentacije smatraju i preslike dokumenata koje su natjecatelji zaprimili elektroničkom poštom od tijela nadležnih za izdavanje istih, pod uvjetom da je priložena korespondencija elektroničkom poštom.

Uz članak 5.

U članku 9. stavku 4. određuje se primjeren rok od 15 (petnaest) dana za povrat uplaćene jamčevine natjecateljima.

Uz članak 6.

Članak 11. stavak 1. podstavak 3. mijenja se na način da je izostavljena napomena o obračunu zakupnine u kunskoj protuvrijednosti zbog usklađivanja sa Zakonom o uvođenju eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj (“Narodne novine“ broj 57/22 i 88/22).

Uz članak 7.

Ovim se člankom u cijelom tekstu Odluke riječ „Odjel“ u određenom padežu zamjenjuje riječima: „Upravni odjel“ u odgovarajućem padežu, a sve u skladu s Odlukom o ustrojstvu upravnih tijela Grada Rijeke (“Službene novine Grada Rijeke” broj 12/22 i 10/24).

 Uz članak 8.

Ovim člankom određuje se dan stupanja na snagu ove Odluke.

Vaš doprinos

Pozivamo Vas da se uključite u ovo Savjetovanje svojim prijedlozima.

Proučite Nacrt prijedloga Odluke o izmjenama Odluke o uvjetima i postupku javnog natječaja za davanje u zakup poslovnog prostora . Cjeloviti dokument dostupan je u prilozima ovog savjetovanja.

Komentirajte predloženi dokument, sugerirajte poboljšanja.

Smatrate li da će se Nacrtom prijedloga Odluke o izmjenama Odluke o uvjetima i postupku javnog natječaja za davanje u zakup poslovnog prostora unaprijediti postupak javnog natječaja za davanje u zakup poslovnih prostora?

Svi Vaši prijedlozi i komentari bit će uzeti u obzir i razmotreni te će se po završetku Savjetovanja objaviti Izvješće o prihvaćenim i neprihvaćenim prijedlozima, odnosno razlozima eventualnog neprihvaćanja.

Ovo Savjetovanje ostaje otvoreno do 19. veljače 2025. i nakon tog datuma neće više biti moguće slati primjedbe i prijedloge, a izvješće o Savjetovanju objavit će se na ovom mjestu.

Obrazac za sudjelovanje u savjetovanju s javnošću

Savjetovanje o: Nacrtu prijedloga Odluke o izmjenama Odluke o uvjetima i postupku javnog natječaja za davanje u zakup poslovnog prostora
Naziv akta/dokumenta: Odluka o izmjenama Odluke o uvjetima i postupku javnog natječaja za davanje u zakup poslovnog prostora
Nositelj izrade akta/dokumenta: Upravni odjel za gradsku imovinu, Odsjek za upravljanje objektima poslovne i javne namjene
Početak savjetovanja: 17. veljače 2025.
Završetak savjetovanja: 19. ožujka 2025.

Pozivamo Vas da se uključite u ovo Savjetovanje svojim prijedlozima.
Ovo Savjetovanje ostaje otvoreno do 19. ožujka 2025. godine.
Obrazac je zatvoren.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.