Program javnih potreba u predškolskom odgoju i obrazovanju te skrbi o djeci rane i predškolske dobi Grada Rijeke za pedagošku godinu 2025./2026.

Predškolski odgoj

Ovo Savjetovanje ostaje otvoreno do 14. veljače 2025. godine. Tema kojom se bavi ovo Savjetovanje tiče se svih građana, a posebno roditelja djece rane i predškolske dobi, dječjih vrtića čiji je osnivač Grad Rijeka, dječjih vrtići drugih osnivača (dječji vrtići čiji su osnivači fizičke i pravne osobe te vjerske zajednice, a djeluju na području grada Rijeke i uključeni su u Plan mreže Dječjih vrtića na području grada Rijeke) te dječjih vrtića na području drugih gradova i općina. To su ujedno i zainteresirane javnosti koje se, uz sve ostale građane, pozivaju na uključivanje u ovo Savjetovanje.

Svoje prijedloge vezane uz Nacrt prijedloga Programa javnih potreba u predškolskom odgoju i obrazovanju te skrbi o djeci rane i predškolske dobi Grada Rijeke za pedagošku 2025./2026. godinu možete poslati ispunjavajući Obrazac za savjetovanje dostupan u online formi. Komentare možete upisivati i u polje za komentiranje u dnu stranice savjetovanja. Po završetku savjetovanja, na ovom mjestu će se objaviti Izvješće o provedenom savjetovanju.

Zakonodavni okvir

Grad Rijeka, sukladno Zakonu o predškolskom odgoju i obrazovanju („Narodne novine“ broj 10/97107/0794/1398/1957/22 i 101/23) – u daljnjem tekstu: Zakon, ima pravo i obvezu odlučivati o potrebama i interesima građana na svom području za organiziranjem i ostvarivanjem programa predškolskog odgoja i obrazovanja te skrbi o djeci rane i predškolske dobi i radi zadovoljavanja tih potreba osnivati dječje vrtiće.

Program javnih potreba u predškolskom odgoju i obrazovanju te skrbi o djeci rane i predškolske dobi Grada Rijeke – u daljnjem tekstu: Program, utvrđuje se u skladu sa Zakonom i pripadajućim podzakonskim propisima. Zakonom je djelatnost predškolskog odgoja utvrđena kao sastavni dio sustava odgoja i obrazovanja te skrbi o djeci, a financira se prvenstveno sredstvima osnivača i prodajom usluga na tržištu te iz drugih izvora sukladno Zakonu. Dječji vrtići, čiji je osnivač jedinica lokalne samouprave, naplaćuju svoje usluge od roditelja – korisnika usluga, sukladno mjerilima koja utvrđuje predstavničko tijelo te jedinice, osim programa predškole koji je za roditelje besplatan.

Dio sredstava za programe javnih potreba u području predškolskog odgoja i obrazovanja osigurava se i u državnom proračunu, a obuhvaća programe odgoja i obrazovanja za djecu s teškoćama u razvoju i darovitu djecu, djecu predškolske dobi hrvatskih građana u inozemstvu, djecu rane i predškolske dobi pripadnika nacionalnih manjina, te program predškole.

Županijska skupština Primorsko-goranske županije donijela je, sukladno Zakonu, Odluku o utvrđivanju mjerila za osiguranje sredstava za zadovoljavanje javnih potreba u djelatnosti predškolskog odgoja i naobrazbe u Primorsko-goranskoj županiji („Službene novine Primorsko-goranske županije“ broj 10/11) kojom je utvrđeno da su jedinice lokalne samouprave dužne dječjim vrtićima kojima su osnivači, osigurati novčana sredstva najmanje u visini od 25% utvrđene ekonomske cijene za svako dijete uključeno u redovite programe. Ekonomsku cijenu vrtića čine izdaci za radnike, prehranu djece, uvjete boravka djece, nabavu namještaja i opreme te nabavu sitnog materijala, a utvrđuje je svojom odlukom predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave. Jedinice lokalne samouprave mogu odlukom predstavničkog tijela utvrditi visinu novčanih sredstava kojim će iz svog proračuna sufinancirati ekonomsku cijenu smještaja djeteta u dječjem vrtiću kojeg polaze djeca s prebivalištem na njihovom području, a koja su upisana u dječji vrtić drugog osnivača.

Točkom IV. Plana mreže dječjih vrtića na području grada Rijeke („Službene novine Grada Rijeke“ broj 14/23, 10/24 i 15/24) – u daljnjem tekstu: Plan mreže, utvrđuje se nepostojanje obaveze Grada Rijeke za sufinanciranje djelatnosti dječjih vrtića drugih osnivača koji se nalaze u Planu mreže uz istovremeno određivanje Programa javnih potreba u predškolskom odgoju i obrazovanju te skrbi o djeci rane i predškolske dobi Grada Rijeke kojeg za svaku pedagošku godinu donosi Gradsko vijeće Grada Rijeke kao akta kojim se utvrđuju iznosi sufinanciranja djelatnosti dječjih vrtića drugih osnivača, ovisno o potrebama građana te o mogućnostima financiranja iz Proračuna Grada Rijeke.

Sufinanciranje djelatnosti dječjih vrtića čiji je osnivač Grad Rijeka

Grad Rijeka osnivač je triju predškolskih ustanova koje djeluju na području Rijeke, i to: Dječjeg vrtića Rijeka, Dječjeg vrtića More i Dječjeg vrtića Sušak – u daljnjem tekstu: dječji vrtići Grada Rijeke.

Dječji vrtići Grada Rijeke u pedagoškoj godini 2024./2025. broje 200 odgojno-obrazovnih skupina u koje je prema rezultatima upisa upisano 2.943 djece. Dječji vrtić Rijeka tako broji 1.934 djece upisane u 130 skupina, Dječji vrtić More 502 djece upisanih u 36 skupina te Dječji vrtić Sušak 507 djece upisanih u 34 skupine. Bitno je napomenuti promjenjivost kategorije kapaciteta dječjeg vrtića budući da na broj upisane djece u pojedinoj odgojno-obrazovnoj skupini utječu odredbe Državnog pedagoškog standarda predškolskog odgoja i naobrazbe („Narodne novine“ broj 63/0890/10) – u daljnjem tekstu: Državni pedagoški standard, koje propisuju maksimalan broj djece ovisno o dobi, vrsti i stupnju teškoće te kvadraturi prostora. U dječjim vrtićima Grada Rijeke nije ostalo neupisane djece s prvenstvom upisa.

U pedagoškoj godini 2025/2026. vrtići Grada Rijeke dodatno će proširiti svoje kapacitete te će započeti s radom novi vrtić Fiume, namijenjen djeci pripadnicima talijanske nacionalne manjine. U novom će vrtiću biti otvoreno pet skupina, od čega 3 vrtićke i dvije jasličke s ukupnim kapacitetom za 84 djece. U tijeku je i dogradnja dječjeg vrtića Galeb u kojem će se, u novoj pedagoškoj godini,  otvoriti dvije dodatne jasličke skupine kapaciteta za do 28 djece.

Nadalje, Sveučilište u Rijeci i Grad Rijeka su, s ciljem osiguravanja novih vrtićkih kapaciteta, pristupili projektu otvaranja dječjeg vrtića Kapljica pri Sveučilišnom kampusu. S obzirom na veličinu prostora, otvoriti će se dvije skupine, jedna jaslička i jedna vrtićka, ukupnog kapaciteta za 32 djece.

Gradsko vijeće Grada Rijeke za vrtiće je donijelo posebnu odluku o mjerilima za naplatu usluga dječjih vrtića Grada Rijeke od roditelja-korisnika usluga („Službene novine Grada Rijeke” broj 2/24). Ovom je odlukom određeno obavljanje usluga predškolskog odgoja i obrazovanja te skrbi o djeci rane i predškolske dobi ostvarivanjem redovitog programa njege, odgoja, obrazovanja, zdravstvene zaštite, prehrane i socijalne skrbi djece rane i predškolske dobi, programa za darovitu djecu rane i predškolske dobi, programa za djecu rane i predškolske dobi s teškoćama u razvoju, programa na jeziku i pismu nacionalnih manjina i programa predškole. Pored ovih programa dječji vrtić može izvoditi i programe ranog učenja stranih jezika te umjetničkog, kulturnog, vjerskog i sportskog sadržaja (kraći programi), dodatne specifične sadržaje u okviru redovitog programa te druge programe u skladu s potrebama djece i zahtjevima roditelja. Nadalje, ovom je odlukom određen iznos mjesečnog sudjelovanja roditelja-korisnika usluga u cijeni dječjeg vrtića, a koji se raspon kreće od 48,00 do 70 eura, ovisno o mjesečnom dohotku po članu kućanstva za cjelodnevni 10-satni boravak djeteta. Cijena dječjeg vrtića može se umanjiti u slučaju korištenja prava iz socijalne skrbi, zatim obiteljima s više djece, pa tako za drugo dijete 30%, za treće dijete 60%, a za četvrto i svako sljedeće dijete 100%, pod uvjetom da su sva djeca upisana u dječji vrtić članovi istog kućanstva. Nadalje, cijena se smanjuje za dane bolesti djeteta za 20%, zatim se cijena smanjuje za 50% za dane kada dijete odsustvuje iz dječjeg vrtića zbog sudjelovanja u višednevnom programu odgoja i obrazovanja izvan dječjeg vrtića, kojeg provodi i dodatno naplaćuje dječji vrtić, te za također 50% za dane kada dijete odsustvuje iz dječjeg vrtića iz privatnih razloga, u trajanju od najmanje mjesec dana u kontinuitetu s time da ovu mogućnost roditelj-korisnik usluga može koristiti najviše dva puta tijekom jedne pedagoške godine. Posebnu kategoriju umanjenja cijene predstavlja razdoblje opservacije i utvrđivanja teškoća u razvoju djeteta kada dijete boravi u dječjem vrtiću do najviše tri sata dnevno, a za koje se razdoblje iznos sudjelovanja u mjesečnoj cijeni usluga smanjuje se za 70%.

Za obavljanje usluga programa, puna mjesečna cijena programa za kalendarsku godinu izračunava se na osnovi ukupnih godišnjih rashoda i procijenjenog prosječnog godišnjeg broja korisnika usluga dječjeg vrtića za kalendarsku godinu. Ukupni godišnji rashodi obuhvaćaju troškove smještaja djece utvrđene Državnim pedagoškim standardom.

Vrijedi istaknuti da je, uz sufinanciranje redovne djelatnosti, putem Upravnog odjela za zdravstvo, socijalnu zaštitu i unapređenje kvalitete života Grada Rijeke, moguće ostvariti pravo na pomoć za podmirenje troškova boravka djeteta u dječjem vrtiću i to za djecu čiji roditelji zadovoljavaju jedan od uvjeta sukladno Odluci o socijalnoj skrbi. Naime, Odlukom o socijalnoj skrbi („Službene novine Grada Rijeke“ broj 15/22) određeno je da navedeno pravo može realizirati korisnik koji ostvaruje jedan od sljedećih uvjeta: pravo na zajamčenu minimalnu naknadu, pravo na doplatak za pomoć i njegu, pravo na osobnu invalidninu, uvjet prihoda, uvjet stradalnika rata (dijete Hrvatskog ratnog vojnog invalida iz Domovinskog rata i dijete civilnog invalida iz Domovinskog rata), uvjet korištenja doplatka za djecu, uvjet udomiteljstva ili uvjet žrtve obiteljskog nasilja.

Na pomoć u 100% iznosu pune mjesečne cijene ima pravo roditelj-korisnik usluga koji ostvaruje pravo na zajamčenu minimalnu naknadu, pravo na doplatak za pomoć i njegu, pravo na osobnu invalidninu, uvjet prihoda, uvjet stradalnika rata, uvjet udomiteljstva i uvjet žrtve obiteljskog nasilja, dok za roditelja-korisnika usluga koji ostvaruje pravo na korištenje doplatka za djecu visinu pomoći za svaku godinu utvrđuje Gradonačelnik Grada Rijeke.

Sufinanciranje djelatnosti dječjih vrtića drugih osnivača

Smještaj što većeg broja djece u predškolske ustanove prioritet je kako s pedagoškog stajališta tako i sa stajališta umanjivanja socijalnih razlika i omogućavanja djeci jednakih startnih pozicija, a jednako tako i omogućavanja roditeljima djece da se u potpunosti posvete svojim radnim obavezama, sigurni u svoju odluku pružanja povjerenja za odgoj i obrazovanje svog djeteta fakultetski obrazovanom kadru. Uočivši nedostatak upisnih mjesta u gradskim vrtićima, Grad Rijeka od 1994. godine sklapa ugovore o sufinanciranju s dječjim vrtićima drugih osnivača, pa se tako od 2015. godine putem Programa javnih potreba u predškolskom odgoju i obrazovanju te skrbi o djeci rane i predškolske dobi Grada Rijeke raspisuje javni poziv na koji se javljaju dječji vrtići drugih osnivača te prolaskom kroz propisanu proceduru i ispunjavanjem postavljenih uvjeta, ostvaruju pravo na sufinanciranje.

Ovim se materijalom predlaže nastaviti sufinanciranje dječjih vrtića čiji su osnivači fizičke i pravne osobe te vjerske zajednice, primjenom modela uvedenog u pedagoškoj godini 2023./2024. U skladu s Državnim pedagoškim standardom, kapacitet u dječjim vrtićima drugih osnivača u gradu Rijeci; njih devet koji su uvršteni u Plan mreže je 600 djece, dok su u vrijeme izrade ovog materijala dječji vrtići drugih osnivača u proteklom razdoblju potraživali sufinanciranje za prosječno 480 upisane djece. S obzirom da Grad Rijeka nema utjecaja na upisnu politiku dječjih vrtića drugih osnivača i nije u mogućnosti predvidjeti koliko će točno biti upisano djece s prebivalištem na području Rijeke, Grad Rijeka u svom Proračunu osigurava sredstva prema maksimalnom mogućem broju upisane djece očekujući da će dječji vrtići drugih osnivača prvenstveno zadovoljiti potrebe roditelja koji imaju prebivalište na području Rijeke.

Dječji vrtići izrađuju izračun ekonomske cijene koja se razlikuje od ustanove do ustanove. Razlozi za navedeno nalaze se u činjenici da, primjerice, neki dječji vrtići obavljaju predškolsku djelatnost u vlastitom prostoru dok drugi imaju prostor u najmu, neki vrtići nude posebne programe koji zahtijevaju dodatnu didaktičku opremu i edukaciju djelatnika (sportski program, učenje stranih jezika i sl.) dok drugi vrtići provode redoviti odgojno-obrazovni program, neki vrtići imaju zaposleno računovodstveno i administrativno osoblje dok drugi koriste usluge računovodstvenih servisa i/ili administrativne poslove obavljaju ravnatelji, neki vrtići imaju vlastite dvorane za tjelesni odgoj djece i s time vezan trošak održavanja dok drugi koriste javne površine, neki vrtići imaju vlastitu kuhinju i zaposleno kuhinjsko osoblje dok drugi koriste usluge dostave hrane, neki vrtići zapošljavaju stručne suradnike dok drugi ne i time imaju veće odnosno manje izdatke za zaposlene itd. Mnogo je dakle faktora koji utječu na izračun ekonomske cijene te je nemoguće sve ustanove predškolskog odgoja svesti pod zajednički nazivnik.

Ovim materijalom predlažu se iznosi sufinanciranja na način da se jaslički odgojno-obrazovni program predlaže sufinancirati iznosom od 285,00 eura mjesečno po djetetu, a vrtićki odgojno-obrazovni program sufinancirati iznosom od 225,00 eura mjesečno po djetetu.

Sufinanciranje djelatnosti dječjih vrtića drugih gradova i općina

Grad Rijeka već duži niz godina sufinancira predškolsku djelatnost u dječjim vrtićima drugih osnivača na području drugih gradova i općina, uz uvjet da oba roditelja i dijete imaju prebivalište na području grada Rijeke, a dijete pohađa dječji vrtić izvan područja grada Rijeke zbog raznih životnih okolnosti. Roditelji stoga imaju mogućnost podnošenja zahtjeva za sufinanciranje te se slijedom odobrenog zahtjeva, s dječjim vrtićem sklapa ugovor o sufinanciranju programa ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.

U proteklom razdoblju, u dječje vrtiće drugih gradova i općina bilo je upisano 12 djece koja su u mogućnosti ostvariti sufinanciranje, a predlaže se nastavak sufinanciranja istog maksimalnog broja djece kao i do sada, odnosno 20.

Redoviti cjelodnevni (10-satni) program predškolskog odgoja sufinancirat će se iznosom od 150,00 eura po djetetu mjesečno, a redoviti poludnevni (6-satni) program iznosom od 105,00 eura po djetetu mjesečno.

Dakle, primarni kriterij za odobravanje sufinanciranja boravka djeteta u dječjem vrtiću je utvrđeno prebivalište djeteta i obaju roditelja na području Rijeke koje roditelj dokazuje vjerodostojnom dokumentacijom. Iznimke od ovog pravila odnose se na samohrane roditelje, jednoroditeljske obitelji te dijete roditelja koji ima status stranca s odobrenim privremenim boravkom ili međunarodnom zaštitom u Republici Hrvatskoj, a živi na području Rijeke te dijete kojem je dodijeljen skrbnik odnosno dijete koje je smješteno u udomiteljsku obitelj ili ustanovu socijalne skrbi ako njegov skrbnik ili udomitelj ima prebivalište na području grada Rijeke, odnosno ako ustanova socijalne skrbi ima sjedište ili podružnicu na području grada Rijeke.

Obrazloženje odredbi predloženog Programa

U nastavku se daje pregled Programa javnih potreba u predškolskom odgoju i obrazovanju te skrbi o djeci rane i predškolske dobi Grada Rijeke za pedagošku godinu 2025./2026. po pojedinim člancima.

Članak 1. utvrđuju se kao predmet Programa potrebe, ciljevi i zadaće u predškolskoj djelatnosti od značenja za Grad Rijeku. Programom se stvaraju uvjeti za zadovoljavanje potrebe optimalnog obuhvata djece predškolskog uzrasta programima njege, odgoja, obrazovanja, zdravstvene zaštite, prehrane i socijalne skrbi koji se ostvaruju u dječjim vrtićima, zatim zadovoljavanja razvojnih potreba djece održavanjem postignutih standarda kvalitete i radom na njihovom podizanju te sufinanciranje djelatnosti dječjih vrtića drugih osnivača s područja grada Rijeke kao i dječjih vrtića s područja susjednih gradova i općina, a sukladno iskazanim potrebama roditelja.

Člankom 2. određuje se da je cilj Programa poticanje cjelovitog razvoja djeteta, osiguranje uvjeta za njegovu osobnu, emocionalnu, tjelesnu, obrazovnu i socijalnu dobrobit te praćenje razvojnih mogućnosti i interesa djece i na njihovom temelju razvitak kompetencija djece.

Za zadaće Programa postavljeno je osiguranje zdravstvene zaštite djece, njega i pravilna prehrana te poticanje zdravih stilova života, dosljedna primjena suvremenog razvojno-humanističkog koncepta, uvažavanje razvojnih osobina i specifičnosti razvoja svakog djeteta, osiguranje cjelovitog pristupa odgoju i obrazovanju putem stimulacije svih područja razvoja djeteta, osiguranje inkluzije za djecu s teškoćama u razvoju, njegovanje ideje pluralizma kroz ponudu različitih vrsta programa, osiguranje uvjeta za participaciju djece u donošenju odluka koje su od značenja za dijete, omogućavanje djeci učenje kroz igru zasnovano na suvremenim znanstvenim spoznajama, njegovanje dobrih suradničkih i partnerskih odnosa s roditeljima djece te suradnja s vanjskim institucijama koje svojom ulogom mogu doprinijeti kvalitetnoj realizaciji odgojno-obrazovnog programa.

Člankom 3. određuju se kao osnovni nositelji Programa predškolske ustanove čiji je osnivač Grad Rijeka, i to: Dječji vrtić Rijeka, Dječji vrtić More i Dječji vrtić Sušak.

U članku 4. navode se programi odgoja i obrazovanja koji se provode u svim dječjim vrtićima Grada Rijeke te programi koji su svojstveni za određeni dječji vrtić.

U članku 5. predviđena je mogućnost provedbe kraćih programa u organizaciji dječjih vrtića Grada Rijeke ukoliko su programi verificirani te postoji interes roditelja za njihovu provedbu i organizacijske mogućnosti na strani dječjeg vrtića.

Člankom 6. utvrđuje se iznos mjesečnog sudjelovanja u cijeni usluge dječjih vrtića Grada Rijeke i mogućnost umanjenja cijene dječjeg vrtića u određenim okolnostima.

Člankom 7. određen je način sufinanciranja djelatnosti dječjih vrtića drugih osnivača koji djeluju na području grada Rijeke, a sve u cilju optimalnog obuhvata djece s prebivalištem na području grada Rijeke programom predškolskog odgoja i obrazovanja. Naime, kako bi ostvarili pravo na sufinanciranje, dječji vrtići drugih osnivača dužni su se prijaviti na Javni poziv za podnošenje zahtjeva za ostvarivanje prava na sufinanciranje djelatnosti predškolskog odgoja i obrazovanja za dječje vrtiće drugih osnivača za pedagošku godinu 2025./2026. U slučaju uredne prijave i u okviru planiranih sredstava, Grad Rijeka, Upravni odjel za odgoj i obrazovanje, kulturu, sport i mlade – u daljnjem tekstu: Upravni odjel, s dječjim vrtićima drugih osnivača sklapa ugovor kojim se dalje uređuju međusobna prava i obaveze. Pravo podnošenja prijave na Javni poziv imaju dječji vrtići drugih osnivača koji djeluju na području grada Rijeke, a uvršteni su u Plan mreže i poštivali su odredbe ranije sklopljenih ugovora o sufinanciranju redovitog programa predškolskog odgoja. Prijava koja ne udovoljava navedenim uvjetima neće se razmatrati. Upravni odjel može zatražiti nadopunu odnosno pojašnjenje prijave i/ili priložene dokumentacije.

Člankom 8. određeno je raspisivanje Javnog poziva od strane Upravnog odjela te njegova objava, na mrežnim stranicama Grada Rijeke www.rijeka.hr najkasnije u srpnju 2025. godine. Tekst Javnog poziva nalazi se u privitku i čini sastavni dio Programa (Privitak 1.). Javnim pozivom utvrđuje se trajanje javnog poziva, način podnošenja prijava, potrebna dokumentacija te uvjeti i kriteriji za ostvarenje prava na sufinanciranje.

Člankom 9. određena je mogućnost da Gradonačelnik Grada Rijeke tijekom pedagoške godine donese zaključak o sufinanciranju proširenog kapaciteta dječjeg vrtića drugog osnivača u odnosu na njegov kapacitet prijavljen na Javni poziv, pod uvjetom da je dječji vrtić uvršten u Plan mreže dječjih vrtića na području grada Rijeke i u okviru proračunskih mogućnosti.

Članak 10. određuje obavezu dječjih vrtića drugih osnivača s kojima Upravni odjel sklopi ugovor o sufinanciranju, da Upravnom odjelu dostavljaju mjesečna izvješća s podacima o upisanoj djeci u odnosu na djecu za koju se traži sufinanciranje djelatnosti. Sufinanciranje će Upravni odjel odobriti samo u odnosu na dijete koje zajedno s oba roditelja ima prebivalište u gradu Rijeci, dijete samohranog roditelja, dijete iz jednoroditeljske obitelji te dijete roditelja koji ima status stranca s odobrenim privremenim boravkom ili odobrenom međunarodnom zaštitom u Republici Hrvatskoj, a živi na području grada Rijeke te dijete kojem je dodijeljen skrbnik odnosno dijete koje je smješteno u udomiteljsku obitelj ili ustanovu socijalne skrbi ako njegov skrbnik ili udomitelj ima prebivalište na području grada Rijeke, odnosno ako ustanova socijalne skrbi ima sjedište ili podružnicu na području grada Rijeke. Navedene statuse roditelj odnosno skrbnik ili udomitelj mora dokazati ispravom izdanom od strane nadležnog tijela.

Grad Rijeka sufinancirat će djelatnost dječjih vrtića drugih osnivača iznosom od 285,00 eura mjesečno po djetetu upisanom u redoviti cjelodnevni jaslički program i iznosom od 225,00 eura mjesečno po djetetu upisanom u redoviti cjelodnevni vrtićki program.

Dječji vrtići drugih osnivača dodatno naplaćuju od roditelja-korisnika usluga posebne, kraće ili alternativne programe koje provode uz redoviti program.

Članak 11. navodi mogućnost potpunog ili djelomičnog podmirenja troškova boravka djeteta u dječjim vrtićima Grada Rijeke ili u dječjim vrtićima drugih osnivača, a koje pravo mogu ostvariti djeca čiji roditelji odnosno skrbnici ili udomitelji zadovoljavaju jedan od uvjeta sukladno odluci Grada Rijeke kojom se uređuju prava iz područja socijalne skrbi, putem Upravnog odjela za zdravstvo, socijalnu zaštitu i unapređenje kvalitete života.

Člankom 12. određeno je sufinanciranje djelatnosti dječjih vrtića na području drugih gradova i općina. Upravni odjel može odobriti sufinanciranje temeljem zaprimljenog i obrazloženog zahtjeva roditelja i u okviru planiranih sredstava. Sufinanciranje se može odobriti za dijete koje zajedno s oba roditelja ima prebivalište u gradu Rijeci, dijete samohranog roditelja, dijete iz jednoroditeljske obitelji te dijete roditelja koji ima status stranca s odobrenim privremenim boravkom ili odobrenom međunarodnom zaštitom u Republici Hrvatskoj, a živi na području grada Rijeke te dijete kojem je dodijeljen skrbnik odnosno dijete koje je smješteno u udomiteljsku obitelj ili ustanovu socijalne skrbi ako njegov skrbnik ili udomitelj ima prebivalište na području grada Rijeke, odnosno ako ustanova socijalne skrbi ima sjedište ili podružnicu na području grada Rijeke. Navedene statuse roditelj odnosno skrbnik ili udomitelj mora dokazati ispravom izdanom od strane nadležnog tijela. Po odobrenom zahtjevu, Upravni odjel će s dječjim vrtićem na području drugog grada ili općine sklopiti ugovor kojim se uređuju međusobna prava i obaveze.

Člankom 13. utvrđena je obaveza dječjih vrtića na području drugih gradova i općina s kojima Upravni odjel sklopi ugovor o sufinanciranju da na mjesečnoj razini dostavljaju izvješća s podacima o upisanoj djeci u odnosu na djecu za koju se traži sufinanciranje. Grad Rijeka sufinancirat će djelatnost dječjih vrtića na području drugih gradova i općina iznosom od 150,00 eura po djetetu mjesečno za redoviti cjelodnevni program, odnosno 105,00 eura po djetetu mjesečno za redoviti poludnevni program, i to za najviše 20 djece.

Člankom 14. regulirano je osiguranje financijskih sredstava za ostvarivanje javnih potreba u Proračunu Grada Rijeke za 2025. godinu. Raspodjelu financijskih sredstava obavlja Upravni odjel, sukladno Planu raspodjele sredstava za programe javnih potreba u predškolskom odgoju i obrazovanju te skrbi o djeci rane i predškolske dobi Grada Rijeke za 2025. godinu. Navedeni Plan sastavni je dio Programa te se nalazi u privitku (Privitak 2.).

Člankom 15. propisano je praćenje i nadziranje izvršenja ovoga Programa te kontrola namjenskog korištenja doznačenih sredstava od strane Upravnog odjela. Upravni odjel također podnosi godišnje izvješće o ostvarivanju Programa Gradonačelniku Grada Rijeke.

Člankom 16. određeno je stupanje na snagu Programa osmoga dana od dana objave u „Službenim novinama Grada Rijeke“.

Vaš doprinos

Na uključivanje u ovo Savjetovanje pozivaju se svi građani, a posebno roditelji djece rane i predškolske dobi, dječji vrtići čiji je osnivač Grad Rijeka – Rijeka, More i Sušak, dječji vrtići drugih osnivača (dječji vrtići čiji su osnivači fizičke i pravne osobe te vjerske zajednice, a djeluju na području grada Rijeke i uključeni su u Plan mreže Dječjih vrtića na području grada Rijeke) te dječji vrtići na području drugih gradova i općina.

Proučite Nacrt Programa javnih potreba u predškolskoj djelatnosti. Cjeloviti dokument dostupan je u prilozima ovog savjetovanja.

Komentirajte predloženi dokument, sugerirajte poboljšanja.

Smatrate li pravednim predloženi model sufinanciranja?

Svi Vaši prijedlozi i komentari bit će uzeti u obzir i razmotreni te će se po završetku Savjetovanja objaviti Izvješće o prihvaćenim i neprihvaćenim prijedlozima, odnosno razlozima eventualnog neprihvaćanja.

Obrazac za sudjelovanje u savjetovanju s javnošću

Savjetovanje o: Nacrtu prijedloga Programa javnih potreba u predškolskom odgoju i obrazovanju te skrbi o djeci rane i predškolske dobi Grada Rijeke za pedagošku godinu 2025./2026.
Naziv akta/dokumenta: Prijedlog Programa javnih potreba u predškolskom odgoju i obrazovanju te skrbi o djeci rane i predškolske dobi Grada Rijeke za pedagošku godinu 2025./2026.
Nositelj izrade akta/dokumenta: Upravni odjel za odgoj i obrazovanje, kulturu, sport i mlade
Početak savjetovanja: 15. siječnja 2025.
Završetak savjetovanja: 14. veljače 2025.

Pozivamo Vas da se uključite u ovo Savjetovanje svojim prijedlozima.
Ovo Savjetovanje ostaje otvoreno do 14. veljače 2025. godine.
Obrazac je zatvoren.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.